דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המחשב איטי ? מספר טיפים כיצד לשפר את ביצועי המחשב, מאת טכנאי מחשבים 

מאת    [ 31/05/2011 ]

מילים במאמר: 780   [ נצפה 3784 פעמים ]

בעיה זו יכולה להיגרם על ידי מספר אפשרויות לכן הצענו סיבה אפשרית ופתרונה. אנו ממליצים לאתחל את המחשב לפני כל אחד מהשלבים הבאים להלן הפעולות , אנו מקווים שמידע זה יספק לכם חומר להבנת הסיבות אשר גורמות למחשב לעבוד לאט המידע נלקח מאתר קומפינט ונכתב ע"י טכנאי מחשבים מוסמך. אין בהמלצות הנ"ל לקיחת אחריות לכל תקלה אשר תיגרם באופן ישיר או עקיף.

נשאלה השאלה מדוע המחשב איטי ומהם הצעדים שאני יכול לעשות כדי לתקן את זה אם בכלל ?

להלן הסיבות האפשריות:

 

אין מספיק מקום בכונן הקשיח

יש לוודא שיש לפחות 200-500 מגה, במידה ואין יש להגדיל את שטחו של הכונן הקשיח ( למחוק קבצים מיותרים ולרוקן את סל המיחזור )


 

דיסק קשיח פגום

ישנה תוכנה שמגיעה באופן מובנה במערכת ההפעלה ותפקידה לבדוק בעיות חומרה בדיסק הקשיח וסקטורים פגומים ובמידה האפשרית לתקנם. תוכנה זאת נקראת בשם " "scandiskובעברית "סריקת הדיסק". בכדי להבטיח שאין בעיות חומרה בדיסק הקשיח, יש להפעיל את התוכנה

 

קבצים מפוצלים

גם לכך ישנה תוכנה שמגיעה באופן מובנה במערכת ההפעלה שתפקידה לסדר את נתוני הקבצים דבר שעשוי לגרום לאיטיות המחשב תוכנה זאת נקראת בשם "defrag"  ובעברית "איחוי הדיסק". בכדי להבטיח שהנתונים מסודרים בצורה הטובה ביותר ככל שניתן

 

תוכניות שאינם נחוצות פועלות ברקע

בזמן הפעלת המחשב ישנם תוכנות מסויימות שהוגדרו לעלות ברקע דבר זה מאט בצורה משמעותית את העלאת המחשב יש להסיר או לבטל עלייתם של כל התוכניות שאינן נחוצות שפועלות באופן אוטומטי עם הפעלת המחשב. אם יש לך סורק אנטי וירוס במחשב או כלי אבטחה אחרים יש לוודא שהם לא סורקים  את המחשב ברקע עם עלייתו או בתדירות גבוהה לעיתים קרובות. כאשר תוכניות אלה סורקות  את המחשב זה מקטין  את הביצועים הכוללים של המחשב.  בכדי לראות איזה תוכניות רצות ברקע וכמה זיכרון ו CPU הם משתמשים ניתן לפתוח את מנהל המשימות

 

וירוסים ותוכנות ריגול

היום, תוכנות ריגול ותוכנות זדוניות אחרות היינם סיבה עיקרית לבעיות איטיות במחשב רבים,  גם אם מותקנת תוכנת אנטי וירוס במחשב , אנו ממליצים להפעיל תוכנה לסריקת והסרת תוכנות זדוניות במחשב.  ניתן להשתמש בגירסה החופשית שלMalwarebytes  בכדי לסרוק את המחשב ולאתר תוכנות זדוניות.

 

התנגשות חומרה

ודא כי אין התנגשויות חומרה במנהל ההתקנים, אם כל קיימים התנגשויות מסוג זה כדאי לפתור זאת מכיוון שאלה יכולים להיות הגורם לבעיה שלך.

 

מנהלי התקן לא מעודכנים

ודא שיש לך את מנהלי ההתקנים (דרייברים) העדכניים ביותר עבור המחשב שלך, במיוחד מנהלי התקני הווידאו ושלא פג תוקפם של מנהל ההתקן.

 

לא קיימים עדכונים של  Windows Update

ודא שיש לך את כל העדכונים האחרונים של Windows מותקנים במחשב . אם המחשב איטי גם כאשר אתה גולש באינטרנט יש לוודא שכל התוספים לדפדפן עדכניים .

 

המחשב או המעבד מתחמם יתר על המידה

יש לוודא כי המעבד של המחשב שלך אינו מתחמם יתר על המידה, חום גבוה עלול לגרום לירידה משמעותית בביצועי המחשב, מעבדים מסוימים ינמיכו באופן אוטומטי את מהירות המעבד כאשר הוא מתחמם יתר על המידה בכדי למנוע את קריסתו. להלן תוכנה חופשית לבדיקת טמפרטורת המעבד לתוכנות נוספות לבדיקת טמפרטורת המעבד,

 

אבק ולכלוך

אבק ולכלוך יכול גם להצר זרימת אוויר נאותה למחשב, אשר יכול לגרום למחשב להתחמם יתר על המידה . ודא שבמחשב שלך אין אבק החוסם זרימת אוויר אל תוך המחשב.

 

זיכרון פנימי קטן

אם היה לך את המחשב במשך יותר ממספר שנים סביר להניח שהמחשב שלך לא עומד בדרישות הזיכרון של היום . אנו ממליצים על מינימום זיכרון פנימי של GB1.

 

תקלות רישום (Registry)

בדרך כלל אנחנו לא ממליצים לניקוי הרישום.  עם זאת, אם לאחר כל השלבים הנ"ל עדיין המחשב איטי, ניתן להפעיל את התוכנה החופשית לניקוי הרישום במחשב.

 

קבצי מערכת הפעלה שנפגמו

אם אף אחד מהפתרונות שהצגנו לעיל לא פתר את בעיות האיטיות של המחשב שלך , אנו ממליצים לגבות את הנתונים של המחשב ולהתקין מחדש את מערכת ההפעלה.

 

כשל בחומרה או חומרה לא תקינה

אם המחשב ממשיך להיות איטי אחרי שביצעת את כל הפעולות לעיל,  סיבה אפשרית כי המחשב שלך חווה בעיית חומרה יותר רצינית בנושא , כגון כשל באחד (או יותר) מרכיבי המחשב. זה יכול להיות כשל, או אי תקינותו של אחד (או יותר) מהרכיבים הבאים: כונן קשיח , מעבד , זיכרון , RAM  לוח אם , או כל רכיב אחר.

 

מחשב ישן

אם המחשב ישן יותר מחמש שנים סביר להניח שגילו של המחשב, גורם לו להיות איטי. התפתחות תעשיית המחשבים עלתה בקצב מסחרר, כמו כן תוכניות חדשות שמשווקות בשוק מגדילות את דרישות המינימום שלהם ולכן מחשבים ישנים שאינם עומדים בדרישות הנתונים עשויים לפעול לאט . אם המחשב שלך ישן יותר מחמש שנים אנו ממליצים לרכוש מחשב חדש או פשוט להבין את זה כי המחשב איטי מכיוון שהוא ישן

קומפינט טכנאי מחשבים .
בקרוב בניית אתרים חינם ע"י מערכת לניהול תוכן.


ניתן לאתר אותנו בגוגל גם באמצעות מילות החיפוש האלה:
טכנאי מחשבים פתח תקווה
טכנאי מחשבים פתח תקוה
טכנאי מחשבים בפתח תקוה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב